Efektywna reklama w internecie
Czy reklama dzisiaj to obowiązek, czy alternatywa dla firm? Jeszcze 20 lat temu kojarzyła się nam z przerwami w transmisji filmu w TV. Wtedy na reklamę mogły pozwolić sobie jedynie najbogatsze firmy, w kilku sektorach handlu, czy usług. Jednak dzisiaj wraz z rozwojem sieci internet i możliwością posiadania strony www przez każdą firmę zmieniły się też drogi dotarcia do odbiorców.
Czy warto podejmować się samodzielnie za reklamę w sieci, czy też powinna zająć się tym dobra agencja reklamowa? Oczywiście każdy przypadek jest indywidualny. Jednak warto zadać sobie kilka pytań, aby rozeznać sytuację. Być może właściciel firmy, lub ktoś z pracowników wie więcej na temat SEO, copywritingu lub marketingu szeptanego. Może ktoś w firmie jest gotów przeczytać ważną literaturę w tej tematyce i doradzić w doborze firmy usługowej, która podejmie się działań reklamowych? Ważne jest też pytanie o budżet dostępny na działania? Firmy decydują się na czasem na zatrudnienie pracownika wyłącznie na działania marketingu, aby w sposób bardziej indywidualny realizował cele firmy. „Rzeczywiście firmy oferujące usługi reklamy w sieci, często mogące pochwalić się dobrymi efektami np. przy projekcie strony www, pozycjonowaniu, czy kampanii PPC Google Adwords nie zajmują się szczegółowo samą kampanią.” – zdradza ekspert ds. reklamy a agencji reklamowej Funktional.
Mają skuteczne know how, ale stosują je do wszystkich klientów i często nie mają możliwości wsparcia firmy w takich dziedzinach jak szukanie efektywnych podmiotów współpracujących w celu osiągnięcia wzajemnej synergii. Pamiętajmy więc, aby zanim podejmiemy konkretnej drogi reklamy, zdobądźmy potrzebną wiedzę, co optymalnie i efektywnie zapewni reklamę.